Äntligen kväll!

Nu sitter jag åter igen hemma hos Saga och bloggar loss! Som sagt stack jag till stallet efter skolan för att rida min lilla häst. Bråkade lite med Mói när jag tog in Gymir, Mói ville nämligen också följa med in och det slutade med att han och hans morsa sabbade grinden. Kanske inte jättelyckat det hela, men jag sket i dem, de fick gå där i gången! Saga var för trött för att hänga med, men jag kidnappade hennes hund Wilmer som fick följa med på en skogstur. På grund av den rådande älgjakten tog jag på mig en reflexväst - man vill ju inte bli förväxlad med skogens konung och hamna som trofé på någons vägg! Väl tillbaka i stallet försökte jag få i Gymir hans loppfrön, det gick inget vidare och slutade med att jag tryckte in dem i truten på honom. Det är ju trots allt för hans eget bästa som jag gör det, jag vill INTE ha ett återfall av sandkolik tack (läs det inlägget här)! Fick snabba mig ut med mat till hästarna och hjälpte sen Tina med att plocka in några pållar, men sen fick jag GASA hem för att komma i tid till skivstången. Skivstånget gick bättre än någonsin och avslutades med en svettig timme med Dans Fuego! Det är så härligt att träna, jag blir bara glad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0