Here we go again

Jag vet inte hur jag ska kunna kanalisera min ilska och få ner den i ord och text. Jag kan ju börja med att berätta om i måndags när jag och Saga var ute och red. Vi red nere vid stranden i Vik då vi möter en kvinna med hund som undrar om vi får rida där. Jag svarar att vi bara rider i kanten och hon muttrar något surt tillbaka och fortsätter. Jag och Saga rycker på axlarna och fortsätter vår ridtur. För mig var detta dessutom premiärturen för i vår, jag har inte haft inspiration till ridning på mycket länge och tyckte att det var skönt att äntligen få sitta på hästryggen igen. I vilket fall som helst, när vi är på väg tillbaka kommer den här kvinnan igen och vrålar: "STANNA!" Jag och Saga stannar hästarna och inväntar vad som komma skall. Kvinnan går på om hur vi ryttare förstör för alla andra, vi förstör för äldre människor, för folk med barnvagnar och för folk som vill ha sina hundar lösa. Hon säger också att folk är så arga på oss att de vill bussa sina hundar på oss. När vi försökte säga något tillbaka sa hon bara: "Det skiter jag i, nu är det så här att..." och så fortsatte det. Om och om igen gick hon på om att vi var så unga och därför förstod inte vi något nu. Saga blev så jäkla förbannad att hon bara sa till mig att rida därifrån och det gjorde vi. Vi red ner på stranden istället och jag var så arg att tårarna trillade. Varför, varför, varför hatar folk hästar så mycket?
Jag berättade allt för min mamma när jag kom hem, och hon ringde kommunen. Kommunen bad om att få ringa tillbaka vilket de gjorde några timmar senare. Slutsatsen? Vi får rida där (dock inte på stranden juni, juli, augusti men det vet vi ju redan) och skulle någon skälla på oss igen ska vi hänvisa till kommunen. Detta är andra gången kommunen måste kontaktas för att vi ska få våra rättigheter bekräftade (kommer ni ihåg det här inlägget?). Aldrig är det den människa som skäller ut oss som kollar upp huruvida DE har rätt eller inte.
Folk är så sorgliga. Fullt med åsikter, men inget kött på benen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0