Men så plötsligt slog det mig

Att det är den 21 september idag. För de flesta människor är det väl förmodligen inget speciellt datum, det betyder mest höst och att det snart bara är tre månader kvar till självaste julafton. 
 
För mig är den 21 september ett av de mest fantastiska datum någonsin. Det är nämligen så att för exakt fem år sedan, gick min stora dröm i uppfyllelse - Gymir blev min! Jag kan minnas det där i detalj, hur jag hade lektion och pappa fick följa med Magnús och Anna på veterinärbesiktningen. När jag äntligen kom iväg och kunde köra upp till stallet gick jag runt där i stallgången som på nålar. Jag kan till och med minnas hur jag febrilt sopade stallgången för att allt skulle vara perfekt inför min drömprins ankomst. När väl den stora transporten rullade in på gårdsplanen låg min puls runt 190. Pappa själv klev ur vår bil med ett leende och meddelade att Gymir gått igenom besiktningen utan anmärkning, inklusive spattröntgen. 
 
Känslan när de sedan lastade ut Gymir var oslagbar! Jag fick visa dem in till hans box och tillsammans skrev vi kontrakt osv. När Magnús och Anna åkt hem mot Brösarp igen gick det upp för mig, Gymir är min häst, bara min! Pappa åkte hem igen och jag fick gå på nästa lektion (bodde och gick andra året på Bollerup då) med ett stort leende klistrat i ansiktet. Precis som i år, inföll den 21 september på en fredag så ni kan förstå hur perfekt min helg var. 
 
Än idag känner jag den där stora lyckan över att Gymir är min. Han är min häst och min förhoppning är att han ALLTID stannar i min ägo. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0