Valpkurs, sjunde gången

Alltid lika roligt att vara på valpkurs tycker jag, folk är så trevliga och hundarna är så duktiga. Idag höll vi på med klickerträning, jättebra att få mer information om det tycker jag, eftersom det verkligen är något som jag intresserar mig för. Lincoln var jätteduktig, vi kom ännu en bit på vägen med vår träning. Jag har börjat träna "ligg" och förut gjorde han det BARA om jag satt ner, idag gjorde han det även fast jag stod upp. 
 
Nästa moment var introduktion till rallylydnad. Jag vet inte om jag ska kalla det ambition eller intresse, men jag är definitivt sugen på att träna det och eventuellt tävla. Jag tänker faktiskt inte förklara vad det är, eftersom jag egentligen kan alldeles för lite. Tove som är hjälpinstruktör är superduktig på det, så jag pressade henne på lite information. Får helt enkelt ta och titta på någon tävling så jag lär mig mer om hur det fungerar. Det gick ganska bra för mig och Lincoln idag, men jag tror att han blev lite trött i huvudet och fick till slut lite svårt att koncentrera sig. Jag tyckte inte det var lönt att fortsätta då eftersom det förmodligen skulle stjälpa mer än hjälpa. Jag får ha i bakhuvudet att han faktiskt inte är mer än fyra månader, liten bebis!
 
Imorgon är jag åtminstone ledig, ska försöka hinna plugga lite. Förhoppningsvis är min sadel klar från lagningen också...
 

Kommentarer
Postat av: C.J.

Kul med valpkurs! =)

2012-10-08 @ 21:47:38
URL: http://mightytigress.blogspot.se
Postat av: Jenny, Hovslagarstudent

Rallyn är busenkel! Tror du passerar Nybörjare rätt lätt och sen kommer lite roligare moment och precision! :D

Svar: Ja, Lincoln lär väl klara det. Det är bara hans virriga matte som ska lyckas också xD
Louise

2012-10-08 @ 21:57:41
URL: http://www.jennyqarlsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0