Valpkurs, sjätte gången

Dags för valpkurs var det idag igen ja. Idag stod det agility och förbudsträning på schemat, gruppen delades i två och jag och Lincoln började med agility. Först fick vi prova tunneln, som Lincoln förmodligen tyckte var superskoj för han skulle springa i den heeela tiden sen. A-hindret var även det en favorit, för någon hade tappat godis på de små stegen. Gissa om min lilla labbe sprang upp och ner hela tiden? Vi fick testa på däcket också, men det var inga problem. 
 
Förbudsträningen gick också bra, han försökte sig faktiskt inte ens på korven som låg i de två skålarna på marken (döm av min förvåning). Fotgåendet börjar gå riktigt bra faktiskt, jag hoppas att han fortsätter vara såhär uppmärksam i framtiden. 
 
När kursen var slut bad jag om hjälp med Lincolns klor, han är nämligen väldigt ålig och tycker INTE om kloklipparen. Fick muta med korven vi använde under förbudsträningen, och tror ni inte att han slukar två stora bitar i ett nafs? Jag hade absolut inte en chans att hindra honom, jag har aldrig sett honom så besatt förr. Lagom pinsamt. Klorna blev i alla fall klippta...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0