Valpkurs, sista gången

Åttonde och sista gången med alla goa valpar idag. Lite tråkigt faktiskt...
 
I vilket fall som helst så började vi med att gå fint i koppel, med kontakt med föraren. Jag kämpar på med att få Lincoln att gå mer rakt och inte böjd som en dressyrhäst, men som instruktören påpekade så behöver jag inte göra det så noga nu när han är så ung. Tidigare har han alltid satt sig framför när jag gått och sagt sitt, idag fick vi till det så att han satte sig vid sidan om mig (SCORE)! 
 
Efter ett tag delades vi upp i tre grupper och i desa smågrupper bytte vi hund med varandra. Jag fick jobba med en jättetrevlig border collie/colle blandning som var väldigt duktig. När jag sneglade på Lincoln var han väldigt intresserad av mig i början men efter lite muta så uppförde han sig fint. Vi klappade först den "nya" hunden, gick runt, satte den osv. Efteråt bytte vi, visiterade vår egen hund, bytte till den andra och visiterade den med. Både Lincoln och den andra var jätteduktiga!
 
På slutet tränade vi möte med en annan hund, kunna gå bredvid, framför och bakom en annan hund och fortfarande gå fint, rak inkallning med hundar på båda sidorna. Allt gick toppen, Lincoln var väldigt fokuserad på mig idag. Under inkallningen satt han och gläfste bara för att jag gick från honom, tjejen som höll honom fick bryta hans koncentration innan jag ropade (gissa om han kom som ett skott?). 
 
Allra sist hade vi lite teori inne i klubbstugan. Det är så kul för folk blir helt trollbundna av hur söt Lincoln är (höhö, svårt att låta bli) när man väl kommer in, det är så svårt att se hans ansikte där ute. Särskilt när han sitter framför mig, lägger huvudet på sned och bara ser sådär söt ut som en labradorvalp kan. Han var helt slut så han fick lägga sig i min famn där han däckade och sov resten av lektionen. 
 
Ja, åtta gånger är till ända och jag är nöjd med både mig själv och Lincoln. Ledarna har varit jätteduktiga, de andra deltagarna trevliga och alla hundar snälla och söta. Lite vemodigt att sluta, men vi ses kanske till våren på en fortsättningskurs!
 
Avslutar med en bild på Lincoln som Malin lade upp på min Facebookwall innan idag. 11,5 veckor gammal och svårslaget söt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0