Träning på klubben

Tentaplugget fick en paus, så jag körde ut till klubben för att träna Lincoln lite. Han fick springa lös på vallen bakom appellplan så att jag kunde öva lite inkallning, gick prima. När han fått springa av sig lite övade vi "gå fint" ett tag. Han blir rakare och rakare i kroppen varje gång, han är inte längre den där överböjda bananen som han var i början. Övade ligg och ligg kvar med klickern, han börjar förstå ordet och inte bara chansa på vad som är rätt, ligger kvar börjar han också göra, hoppar inte upp så fort han fått sin lilla gobit. 
 
Rent allmänt blir han mycket mer uppmärksam på allt vad jag säger för varje dag som går. Trots att han ville skutta iväg till Toves hundar (som tränade rallylydnad längre ner) räckte det med en liten harkling så hade jag hans fokus igen.
 
Efter lite klickande gick vi ner på agilityplanen och han fick öva lite på sitt kära A-hinder. Jag vet inte varför han tycker det är så roligt att springa upp och ner för det, men jag får ändå köra godis i början och slutet för att han inte ska hoppa över kontaktfälten. Hoppglad labrador jag lyckats få... 
 
Allra sist övade vi sitt kvar. Jag hade ryggen emot, gick några steg, gick åt sidan, ställde mig bredvid osv. osv. Någon enstaka gång reste han sig, men 98 % av gångerna satt han fint och tittade uppmärksamt på mig. 
 
Träningen blev inte så lång, men ganska intensiv. Själv har jag precis ätit lite mat, ska strax hoppa in i duschen och sen forsätta med plugget. Ännu senare ikväll ska jag och Malin köra ut om till Sanna eftersom hon har fått en klänning dit som jag beställt från nelly.com.
 

Kommentarer
Postat av: C.J.

Naw, vilken söt bild! =)

2012-10-18 @ 20:35:43
URL: http://mightytigress.blogspot.se
Postat av: Anna

stora tassar också, även om fokus är på öronen =) Vad duktiga ni är! Fast jag tror inte han e fullt så hoppglad som min tossa(var glad för det)

2012-10-19 @ 07:32:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0