Skogspromenad

Eftersom att Gymirs sadel fortfarande är kaputt, bestämde jag mig för att ta en skogspromenad med Lincoln i regnet. Han har verkligen skött sig super dessa två dagar då vi varit i Kristianstad, han har varit så lugn hela tiden. Eftersom att han inte fått så mycket aktivering under dagen, tänkte jag att en skogspromenad är perfekt!
 
I vilket fall som helst så bara gick vi lite i början, han fick nosa lite var han ville och jag passade på att rensa tankarna. Eftersom att kommandot "ligg" inte sitter mer än när jag lockar ner honom med godis bestämde jag mig för att öva lite. Eftersom att jag inte vill nöta ut det hela tiden stannade jag till, övade tre gånger och gick sedan vidare. Gjorde så med ojämna mellanrum och jag såg att han verkligen ansträngde sig för att förstå vad jag ville (allt för att få den där godisbiten ni vet). Jag gav honom ändå en chans att försöka själv innan jag visade och hjälpte. 
 
Då vi kom ut på en grusväg tog jag en näve godis och kastade i gräskanten - superkul tyckte Lincoln! Jag tycker det är bra för dem att få använda sin nos lite, annars är det så lätt att några andra sinnen tar över. Eftersom det inte gick att se godisbitarna jag slängde ut fick han verkligen anstränga sig med hjälp av näsan, men han fixade det!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0