Örlingurs lätta gångartstävling II

Ja, tävlingen igår måste jag säga blev lyckad, deltagarna verkade både nöjda och glada! 
 
Jag och Saga var först på plats, så medan hon blev visad var alla boxar och så var började jag bygga banan. Tack och lov kom Marie strax efteråt och hjälpte mig, inte så fett att släpa en massa tunga bommar helt själv. Och allt går ju lite lättare till musik eller?
 
 
Förutom banbyggande och allmän hjälpreda satt jag också domarsekreterare åt Åsa. Det är altid roligt tycker jag, man lär sig något samtidigt som man får se alla ekipagen on front row! 
 
Vädret, som tidigare bara gav oss ösregn, sprack upp mot eftermiddagen vilket ledde till att jag och Saga drog med oss Marie till Sandvången för en tur ner till stranden (alltså uppfyllde vi en av Maries högsta önskningar). Gymir var taggad till tusen, gick på som bara den vilket gjorde tölten lite mindre bra, men den var fortfarande godkänd. Kvällen bjöd på festligheter hemma hos mig, mycket trevligt!
 
Även om jag och Saga ensamma representerar Örlingurs ungdomssektion verkar vi ha himla roligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0