Longering

Jag galopperade iväg mot stallet så fort jag kommit hem från skolan och plockat upp Lincoln från mamma. Det började självklart regna när jag kom dit, blåste skitkallt gjorde det redan. Dock sägs det att hästmänniskor och hundmänniskor är det knäppaste som finns, för de går ut i alla väder (som om vi hade något val?) och jag är ju både och så. Gymir stod i alla fall och väntade på min ankomst så det gick smidigt att ta in honom. Lincoln är fortfarande rädd för elstängslet så han stryker sig längs mitt vänsterben när vi går. 
 
Eftersom Gymir har vilat ganska mycket nu på grund av att min sadel varit på lagning (dock blev den klar idag, ska hämta den imorgon) bestämde jag mig för att longera honom en liten stund i ridhuset. På så vis undslapp vi också vädrets makter. Gymir kändes väldigt pigg och fräsch när jag värmde upp honom på fyrkanten i skritt, travade sedan glatt på på volten också. Lincoln var duktig och satt utanför volten och väntade så snällt, hästarna är faktiskt lite läskiga! Lät Gymir fatta någon enstaka galopp i varje varv också för att hålla hans motivation uppe. Annars övade jag mest på övergångar, inget ansträngande. Hade inga inspänningar eller liknande, han fick gå i valfri form, men jag berömde honom extra mycket när han sträckte sig framåt, neråt.
 
Och såhär fin är han i sitt nya träns som jag köpte av Åsa (ishesten.se) efter Örlingurs senaste tävling
 
Dessutom har lillasyster gjort manikyr med mig med hjälp av Depends nya gellack. Detta ska hålla i cirka 2-3 veckor, tror ni att det klarar en hästtjejs vardag?

Kommentarer
Postat av: Filippa

Vi ska skapa en topplista för islandshästbloggar baserat på statisitk mm. ALLA med islandshästblogg går in och skriver sin mailadress i detta inlägg. Hade hjälpt oss i jakten på att samla ALLA islandshästbloggar oerhört mycket! http://tennisryttarna.blogg.se/2012/november/sveriges-storsta-islandshastblogg.html#comment

2012-11-14 @ 09:34:54
URL: http://tennisryttarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0