Kloklippning med klicker

Jag och Lincoln har haft våra duster gällande kloklippningen, det är helt okej att röra hans tassar, men plockar man fram kloklipparen blir det slagsmål. Jag har blivit skallad och fått gigantiska labbetassar i nyllet, men max lyckats klippa två, tre klor åt gången. Förrförra valpkursen fick jag hjälp av instruktören med alla klorna, jag höll honom och hon klippte. 
 
Jag bestämde mig för att sluta skjuta upp det hela och ta tag i klippandet. Med hjälp av min nya bästa vän, klickern, tog jag en stor näve leversnittar och började jobba. Lincoln satt framför mig på mattan (han glider bara på golvet) och varje gång jag kunde röra hans tår med kloklipparen utan motstånd, klickade jag och gav honom godis. Det tog inte någon lång stund innan han förstod att kloklipparen inte var farlig alls. Rätt som det var kunde jag klippa alla klor utan motstånd. Efter varje lyckat klipp, klick och godis. 
 
Var det så enkelt? Här har jag skjutit upp det hela i evigheter också bara fungerar det sådär. Tack och lov för det.
 
Liiiiten Lincoln i Bäckhalladalen

Kommentarer
Postat av: Jenny, Hovslagarstudent

Haha! Bra jobbat! Kul när klickern funkar så bra på honom! :D

Svar: Alltså det är ganska kul, klickern är som en slags magisk lösning på honom :O
Louise

2012-10-16 @ 12:42:54
URL: http://www.jennyqarlsson.se
Postat av: Jenny, Hovslagarstudent

Tror inte mor visade dig, men en sånhär klotång har vi iaf:

http://www.haromi.se/klotangminideluxeforsmaraser-p-1712.html?cPath=20_116&osCsid=eadccba6cb50d1e465a9ae0866284b8b

Jättebra tkr vi, eftersom den inte fjädrar tillbaka utan är precis som en vanlig sax

2012-10-16 @ 12:46:17
URL: http://www.jennyqarlsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0