Ingen tenta = mer hundträning

Äntligen är tentamöget över, tillfälligt i alla fall...
 
Nu ikväll var jag och Malin på brukshundklubben och tränade med vovvarna. Gick först runt haravången så de fick springa och nosa lite, men sen började allvaret.
 
Lincoln fick öva lite på A-hindret nu. Om jag står i närheten och säger "A:et" springer han upp där själv, duktig hund.
 
Stanna kan han också
 
Tränade på slalom (bara fyra pinnar) för tredje gången, och döm av min förvåning när han förstod kommandot och gick fint mellan pinnarna! Det är galet hur fort en liten valp kan lära sig.
 
Jobbade mer med både stanna och ligg kvar, idag satt ligg kvar perfekt! Jag har till och med bildbevis:
 
 
Och stanna (på prispallen där han hör hemma)
 
 
Nu blir det X-factormys med Malin, Twenty, Sandra och Sanna!
 

Kommentarer
Postat av: Andrea

Åh vilka söta bilder! :)

2012-10-23 @ 18:15:21
URL: http://sporthund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0