Ditt sätt att packa upp varor avslöjar dig

En ska som jag funderade på när jag stod i kassakön på ICA (jaja, sällan jag tänker på onödiga saker) är att olika människor plockar upp varor på bandet på olika sätt. Mannen som stod framför mig smällde ner varenda sak, inga streckkoder på rätt håll osv. Vissa bygger varuberg, lägger alla ömtåliga saker först osv. Själv försöker jag ställa allt med streckkoden på rätt sida, mest för att jag själv suttit i den där kassan och vet hur mycket fortare det går när man slipper leta efter en streckkod på varenda vara. 
 
Okej, åter till mannen som stod framför mig i kön. Som sagt smällde han ner varorna, han skulle bland annat köpa lime, men tror ni att han lagt alla fem i en påse? Nej, nej de låg överallt på bandet så att det stackars kassörskan fick väga och slå in dem en och en. Vanligt hyfs är ju dessutom att lägga en avgränsande pinne till personen bakom, tror ni att jag fick någon? Gissade ni nej så grattis. Nu råkar jag ju känna till mannen i fråga redan från början och det är ingen trevlig prick, men det där sättet att packa upp varor hade ändå avslöjat honom som en inte så rolig människa. Jag själv försöker ju sköta mig, och vi vet ju alla hur trevlig jag är (höhö). 
 
När jag sedan betalt och skulle packa ner min varor hade mannen redan försvunnit. Det enda som var kvar som ett minne var en lime...

Kommentarer
Postat av: Hanna

Är också en "streckkodsnörd". Har också suttit i kassan och tror kanske gemene man skulle testa på det, för att se vilken skillnad det gör ;)

2012-10-31 @ 15:53:15
URL: http://kennelblagul.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0