Dagens ridpass

Idag hade jag egentligen föreläsning, men den var inte obligatorisk och jag var HELT färdig efter igår. Detta ledde till att jag stannade hemma för en sovmorgon istället (har aldrig hänt tidigare att jag hoppar över en föreläsning så ni kan förstå hur trött jag var). Eftersom Lincoln var så trött och vi dessutom ska på valpkurs imorgon fick han stanna hemma medan jag var i stallet. 
 
Väl i stallet träffade jag Martin som också skulle ut på en skogsritt. Vi passade därför på att slå följe och jag sprang ut för att hämta min lilla prins. Martin red på Heba och jag kan lova er att en kombination av Gymir och Heba bara betyder fart. Gymir kändes väldigt fin och lyhörd trots allt, men lilla fröken Heba hade bara galopp i tankarna. Helt ärligt fick jag blunda några gånger när det såg lite farligt ut för Martins del, men han redde ut situationen finfint! 
 
För övrigt måste jag säga att jag är extremt jätteglad över att ha klippt Gymir. Han svettas fortfarande som en gris, men oj vad mycket fortare det torkar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0