Äntligen ridning

Ridabstinensen var ett faktum, så när Saga frågade om jag ville med ut och rida kunde jag inte motstå att säga ja. Eftersom att jag insåg att Gymir förmodligen skulle vara ganska pigg och ännu mer taggad av Eddie var barbacka inte ett alternativ. Istället lånade jag en dressyrsadel, som var betydligt längre än den jag brukar rida i. Stigläderna klarade jag precis, hade på yttersta hålet. I vilket fall som helst så blev det en liten skogstur. Som vanligt började vi med en lång skritt, eftersom vi oftast har en massa saker att prata om så faller det sig helt naturligt. Efter en galopp började vi att tölta och Gymir var bara WOOOOOW! Jag tror nog att det bor en liten T2 häst i honom, för jag provade på att släppa tyglarna och tölten blev bara coolare.
 
Jag är så glad, kan inte ens skriva! PUSS

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej hej!
Hittade din blogg via hundbloggar på fb. Kul att följa någon m samma intresse.
Jag har också haft egen islänning och tävlat en hel del men hjälper nu till och rider inland bara.
Hundintresset har iallfall tatt över och nu är ja sugen på en liten labbevalp ja med. Får nog Dock dröja lite...

Ska bli kul att läsa om utvecklingen av din lille :)

Svar: Vad trevligt :). Jag har inte ångrat en sekund att jag skaffade min labrador, det är en fantastisk hundras :)!
Louise

2012-10-12 @ 06:44:15
URL: http://www.johannavsolga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0