Träningsresultat

Ibland, när jag inte är på topp, så går jag och tänker på att det inte är någon skillnad på mig nu sen jag började träna. Jag känner mig inte smalare, snyggare eller mer vältränad helt enkelt! Då får jag ta mig själv i kragen, säger skärp dig och börja tänka efter.

Vad har egentligen hänt med mig sen jag började med det tuffa träningsschema jag faktiskt håller på med idag? Det handlar inte om att jag ska briljera med några resultat, jag vill bara visa på att det faktiskt ger resultat som man inte annars tänker på!

Så vad har då egentligen hänt?!

Till att börja med - jag hade ALDRIG vågat visa mig i linne tidigare! Idag tränar jag i linne varje dag och tycker istället inte om att använda t-shirt eftersom jag känner mig så instängd.

På mitt första skivstångspass lade jag inte på några vikter på den sex kilo tunga stången och kunde inte gå på grund av träningsvärken dagen efter. Idag lägger jag på femton kilo.

Jag kunde över huvudtaget inte röra mig dagen efter mitt första pass med cirkelfys. Idag kan jag längta till nästa gång jag får ta ut mig på det viset.

Helt ärligt kunde jag inte göra en enda armhävning på fötterna innan - det GÅR att lära sig!

Jag känner mig gladare, starkare och snyggare!

Då detta först och främst är en hästblogg, måste jag självklart lyfta in ridperspektivet! Till att börja med har jag fått en starkare rygg och bättre hållning, något som har främjat min sits.

Detta kan man tydligen se här (min sits var ju fruktansvärd).

 
2010


2012

Jag hoppas att ni tog mitt inlägg på rätt sätt. Jag brukar faktiskt inte skriva om hur träningen har påverkat mig, och det är ändå en viktig del av det hårda arbete jag lägger ner. Samtidigt hade jag aldrig fortsatt om jag inte tyckt att det var så kul som det faktiskt är! Så länge jag mår bra av det, kommer jag forsätta att spendera åtta timmar i veckan på Friskis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0