Hår i armhålan?

Min startsida på Facebook är full av bilder, länkar och kommentarer gällande håriga armhålor. Jag såg inte själv Melodifestivalen i lördags, men tydligen var det en kvinna i publiken som blev glad över att Loreen vann, sträckte upp armarna och blottade då två håriga armhålor. Vad jag har förstått har de flesta efter det äcklats över detta faktum, att en kvinna har hår under armarna. Jag har också sett ett flertal blogginlägg och artiklar som äcklas över de som äcklas. Själv väljer jag att inte bry mig så mycket, mer än att skriva det här inlägget då. Av naturen har man (även som kvinna - tro det eller ej) hår under armarna och jag ser väl egentligen inget fel i att låta det vara kvar. På min egen kropp är jag inte så förtjust i att det finns, och väljer därför att ta bort det, men vad alla andra gör struntar jag faktiskt i.

Så ha ni håriga armhålor om ni vill - helt okej för mig!

Kommentarer
Postat av: 2000aldrig

Ja, det där med hår kan tydligen uppröra en hel nation.



http://2000aldrig.wordpress.com/2012/03/13/apropa-hariga-armhalor-skonhetsideal-och-perspektiv/

2012-03-14 @ 10:59:11
URL: http://2000aldrig.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0