Dagens ridpass

Puh, har just landat i soffan. Tänkte därför berätta om dagens ridpass!

Valde att rida ut eftersom det var full sandstorm på ridbanan. Skrittade en lång sträcka och travade sen ännu längre. I traven jobbade jag med att ställa honom, trots att vägen var rak. Han kändes betydligt bättre idag än vad han gjort tidigare dagar, träningen i måndags gjorde nog susen. Han fick en liten skrittpaus och sen tog jag tag i tölten. Jag har alltid undvikit tölten innan, eftersom den oftast blir passtaktig och således inte särskilt trevlig att rida ut. Inspirerade av måndagens träningspass, bet jag ändå i det sura äpplet och kämpade på. Till en början var det stelt och passtaktigt utan dess like, men jag kämpade på genom att rida öppna och lite förvänd sluta. Petade honom lite med spöet på rumpan och POFF sa det så kom frambenen upp, han släppte efter i nacken och tölten blev ren. Efter ett tag ökade jag tempot något och lät han gå rakställd, tölten var fortfarande rak. Som belöning fick han galoppera i det tempo han önskade, gav dessutom efter i nacken och fick en rundare galopp. Han fick en lång skrittsträcka på hemvägen och jag hoppade av efter halva för att få lite motion själv.

Vi kämpar på Gymir och jag, imorgon blir det ett dressyrpass på banan eller i ridhuset!

Dagens bilder

 

 




Kommentarer
Postat av: Liina K

har du instagram? Isf va heter du? Hihi tycker gymir är så söt ;)

2012-07-04 @ 11:37:58
Postat av: Louise

Jag har Instagram ja, jag heter Lsj91 där. Och jag tycker också att Gymir är väldigt söt :)

2012-07-09 @ 21:00:31
URL: http://saedis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0