Dagens hästeri

Landat framför datorn efter en eftermiddag i stallet. Så, vad gjorde jag nu med Gymir idag då?

Det ska jag berätta för er!

Jag och Saga red på banan. Jag jobbade med skänkelvikningar och bakdelsvändningar i skritt för att sedan jobba i trav. Vi har bara precis börjat med skänkelvikningarna i trav, så vi tar bara några steg i taget. På Cs förslag fattade jag galopp när jag kom ur skänkelvikningen, och först var han inte ett dugg beredd, men efter några rundor lyssnade han fint. Galopperade ungefär ett varv, saktade av, travade på volter och började sen med skänkelvikningarna igen. Anledningen till att jag travade på volter är att han blir så pigg efter galoppen att han gärna blir lite ofokuserad. På slutet fick han galoppera på lite extra, vilket han uppskattade. Som nedvarvning jobbade jag honom lång samt ökade och minskade volterna. Avslutade med lite stretching och sen ut i hagen till kompisarna! De som blivit avmaskade fick släppas i en ny hage, men jag får vänta till jag lyckas med Gymirs träckprov.

Ikväll kommer Saga hit och kränger med mig. Jag försöker peppa mig själv inför morgondagens tenta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0