Årets första träning

Ja, hur gick det nu för mig och Gymir idag då?

Eftersom C är typ världens bästa tränare, kan det inte gå på något annat håll än framåt. Gymir jobbade på duktigt, när han väl slappnade av kändes han riktigt, riktigt grym! Jobba mest med ställning i traven och i galoppen fick han jobba på fyrkantsspåret eftersom han inte var så pepp på volter idag. Red tölt i ridhuset för ungefär första gången och det var fruktansvärt i början - hur passtaktig kan man vara? C bad mig ställa honom in mot mitten och när jag kände att det fungerade jobbade jag lite mot öppna och PANG så gick hästen bättre. The main focus är att få med hans lilla rumpa i alla gångarter.

Slutligen vill jag bara säga att jag är så fruktansvärt tacksam över att det är just Gymir och ingen annan som är min häst. Fast Saga anser att han är den svåraste hästen någonsin att rida så spelar det ingen roll, han kommer för evigt att vara den bästa hästen jag vet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0