T r e t t i o g r a d e r

Dagens väder på Österlen? Varmt, varmt och åter varmt! Dagens aktivitetsnivå pekar på noll och intet, Lincoln ligger helst under min säng och sover. Det enda vi har gjort idag är att vara i stallet och fylla på vatten åt hästarna samt legat på stranden vid Vårhallarna (hundbad, oh yes). Lincoln var så varm trots att han låg i skuggan att jag tog med mig honom ner till vattnet. Lyckades locka ner honom en bit och han stannade villigt kvar så länge jag klappade honom. Lyfte till sist ut honom en liten bit så att han fick simma in till stranden, det verkade han uppskatta även om det bara rörde sig om knappt en meter. Han vågar inte riktigt kasta sig ut i de relativt höga vågorna, men så länge jag är i närheten är vattnet inget obehagligt.

För tillfället sitter jag i soffan och läser lite, orkar inte göra mycket mer i denna tryckande hetta. Har rullat ner rullgardinerna och öppnat fönsterna i lägenheten vilket har gjort att temperaturen här inne är uthärdlig. Termometern har visat på hisnande 31 grader och inte ens vinden lyckas svalka en. Kom ihåg; jag klagar inte, jag tycker sommarvärmen är ljuvlig!


Det gäller att passa på! Snart ser det ut såhär igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0