Skogstur

Regnet bestämde sig för att hålla igen ett tag så jag satt upp på min gråa springare och begav mig ut i skogen. Vi traskade glatt på i skritt och travade en liten bit. Hans trav kändes bättre än på länge, stor och taktfast. När vi väl kom ut på de raka och plana grusvägarna bestämde jag mig för att testa tölten. Personligen tycker jag att det är perfekt att göra det på grusvägen eftersom jag lättare kan höra när det blir taktfel. Som tur var skötte han sig bra, även om jag fortfarande måste ha ganska långa tyglar. Jag hänger inte läpp för det, jag fortsätter att tölta ändå så att han bygger upp sina töltmuskler och kanske blir en riktigt bra tölthäst i framtiden (som sin kära fader Dugur). Tog bara en kort galopp eftersom jag vill spara på krutet till morgondagens strandritt. Sist avslutade jag med en lång travsträcka för att sen ge honom långa tyglar och skritta hem. 
 
För övrigt ska Attusa har miljöträningskurs den 29/9 - OM jag är sugen på att åka dit!
 
Jag och Saga på förra miljöträningen. Varken Gymir eller Eddie var bakskygga
 

Det här var nemas problemas
 

Eddie tyckte parasollet var liiite läskigt, men jag och Saga kastade oss vilt omkring så det gick att lämna över det ändå.
 

Och sen flög jag av också, men det är ju som man brukar säga - historia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0