Say it to my face

Snälla, gör det. Jag svarar i bloggen istället, ett utmärkt forum för att få skriva av sig.
 
Hur det går att ha en valp i en etta? Jo, tack det går alldeles förträffligt. Lincoln trivs som fisken i vattnet, känner sig lugn och trygg här inne. Vi är ute mycket, men som alla vet sover valpar större delen av dygnet och jag ser alltid till att han får sova ut ordentligt. Leka gör vi utomhus, lägenheten är en plats för vila och avkoppling. 
 
Anledningen till att jag valde just en labrador är för att deras vänliga lynne och stora intelligens passar mig och mina ändamål. Jag vill ha en hund som jag kan ha med mig överallt, men som ändå är tillräckligt stor för att orka en ridtur i skogen. Det är just därför att jag har häst som jag känner att jag verkligen kan ha en hund i min lilla lägenhet, jag är ju i stallet varje dag och min kära hund har massor med utrymme att springa på. Gäller det utrymmet inomhus finns det ett flertal hundar som bara får vistas i ett rum i huset, och de verkar må alldeles utmärkt. Lincoln är alltid där jag är, därför förstår jag inte varför det skulle vara bättre för honom om jag bodde i ett hus eftersom han ändå skulle följa varje steg jag tog. 
 
Någon annan som tycker det är "djurplågeri" att ha en hund i en etta? Varsågod att yttra dig och jag ska stå upp för vad jag gör. Jag lever för mina djur och skulle aldrig behandla dem på ett dåligt sätt.

Kommentarer
Postat av: anna eronn

Seriöst? Du är den sista jag trodde att någon skulle klandra för djurplågeri. Att människor orkar.. Hoppas det går bra med gymir och stort grattis och lycka till med den fina valpen :-) kram anna

2012-08-29 @ 10:24:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0