Prestationsprinsessa deluxe!

Jag är så trött på mig själv, jag ska alltid pusha mig själv för hårt, allt ska vara perfekt. Jag tvivlar på att jag duger i allt jag gör - hur kan det vara så?! Jag har haft världens bästa föräldrar bakom mig hela livet, de har aldrig försökt tvinga mig till något jag inte vill och ändå har jag nästan alltid prestationsångest. Jag kan aldrig stå längst fram på några av passen på Friskis & Svettis eftersom jag tror att ALLA tittar på mig om jag skulle göra något fel. Jag själv bryr mig inte om någon annan gör fel, varför ska jag då tro att alla kommer förskjuta mig för minsta fel? Jag blir så trött på mig själv och den där ständiga känslan i bröstet, att aldrig duga tillräckligt. Jag är skiträdd för psykologer som ska komma in i min hjärna och tänker därför aldrig gå till en sådan för att få bukt på mina problem, men vad kan jag göra? Mamma försöker hjälpa mig, men jag har gått runt såhär i 20 år utan att det har skett någon förbättring så det är inget men gör i en handvändning.
Dessutom gjorde jag ett test på iForms hemsida - här är resultatet.
Uppiggande va?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det finns böcker! Två som jag läst och gillat: http://www.brenebrown.com/books/2010/8/8/the-gifts-of-imperfection.html

http://books.google.com/books/about/When_perfect_isn_t_good_enough.html?id=1HmiYMFhCSEC

2011-10-26 @ 14:54:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0