Nyklippt häst och sugigt bilbatteri

Nu är min lilla vackra häst nyklippt och mycket fin! Saga fick göra det mesta eftersom jag var en sån fegis, rädd för att göra fel och fucka upp hela pälsen på honom. Christine agerade moralisk stöd och tittade på medan vi pysslade med Gymir.

Väl hemma igen satt jag och glodde på TV när Saga ringde och sa att hennes bils batteri var STENDÖTT och de inte hittade batteriet på hennes mammas bil. Min mamma var inte glad för att låna ut batteriet på hennes bil, så jag körde bara dit och stöttade dem. I vilket fall som helst så var batteriet UNDER förarsätet (jäkla fransmän) så det var typ mission impossible att försöka starta Sagas bil med hjälp av hennes mamma. Vi konstaterade att det krävdes en bil med batteriet under motorhuven - därför ringde vi..... GEGGA! Tack vare hans Volvo 850 fick vi igång den lilla Guppy så vi körde en lååååång runda på de Österlenska landsvägarna. Just exakt nu har vi landat i Sagas säng med våra datorer sida vid sida - som på den gamla goda tiden!
Gymir före (Foto by Saga Blixt Åman)




Under tiden (aja baja, sitt aldrig på knä vid en häst)




Snälla Gymir stod helt lös.




Lite hår?




Gymir efter (Foto by Saga Blixt Åman)



Min fiiiina häst (foto by Saga Blixt Åman)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0