Den moderna kvinnan

Ni vet den där frågan: "Är glaset halvtomt eller är det halvfullt?" som ska avgöra huruvida du är optimist eller pessimist? Jag anser härmed att den är gammal och fullkomligt omodern och kommer komma fram till en ny fråga för den moderna kvinnan: "Är jeansen för små eller har de krympt i tvätten?", alternativt: "Är jeansen för stora eller har de töjt sig?"

Den optimistiska kvinnan som tar på sig ett par trånga jeans hävdar genast att dessa har krympt i tvätten och går raka vägen ut på stan för att shoppa nya brallor som sitter bättre! Är jeansen för stora har de utan tvekan töjt sig och även då går hon ut och shoppar ett par nya byxor!

Den pessimistiska kvinnan suckar åt de trånga jeansen och anser att hon har gått upp i vikt. För att trösta sig går hon på stan och shoppar, allt utom jeans eftersom hon inte vill påminnas om problemet. Skulle jeansen rent av vara för stora har de töjt sig och hon suckar sorgset och går ut på stan och shoppar för att driva bort alla bekymmer!

Förstår ni vad jag menar? Haha, jag tillhör nog inte den moderna kvinnan - JAG HATAR ATT SHOPPA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0