Dagens ridpass

Jag trotsade blåsten idag och tog en ridtur på min gråa springare. Eftersom att Saga var upptagen med att städa (japp, ni hörde rätt) tog jag också med mig hennes håriga odjur (alltså hunden). Jag bestämde mig för en av rundorna som bjuder på långa, raka grusvägar i skogen eftersom att jag behövde öva på lite trav och tölt. Traven gick prima ballerina, tölten gick han fint i då och då - man får ju spara de där guldkornen. I galoppen MÅSTE jag verkligen öva på nedtagningar, det blir gärna lite grispass och han hänger sig VÄLDIGT gärna i bettet. Jag måste då trycka till bakdelen lite mer så löser väl det sig. Ibland känner man sig dock lite kass som ännu inte kunnat göra de där snygga nedtagningarna än. Det är bara till att fortsätta öva!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0