Tragedi

Ingen hästmänniska har väl undgått det faktum att den berömda hopphästen Hickstead avled igår under världscuphoppningen? Världsettan Eric Lamaze och Hickstead hade precis genomfört en ritt när hästen helt plötsligt föll ihop på banan. Hästen fördes bort i djurambulans, men man konstaterade snabbt att han avlidit. Dödsorsaken är ännu inte klar, men man tror att det var en hjärtattack. Tävlingen ställdes efter denna incident in.



Jag får rysningar i hela kroppen när jag tänker på det, tänk så fort det kan vara över? 2008 vann Lamaze och Hickstead OS-guld och nu är hästen borta. Jag får en klump i halsen bara av att tänka på hur fort ens vän kan ryckas bort. Alla mina tankar går till Eric Lamaze, tänk chocken att sitta på sin häst som bara faller ihop helt plötsligt.
Här är ett filmklipp från händelsen. Fruktansvärt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0