Styrelsemöte, stallet och bilder, bilder, bilder!

Jag vaknade klockan tio i morse av ett SMS från Saga. Jag HADE ställt alarm på 08.17 (jämnt och bra) men eftersom att natten blev lång hade jag lagt min iPhone på magen med tummen på snoozeknappen. När jag insåg att klockan var tio, mitt hår var äckligt som tusan och styrelsemötet började klockan elva hoppade jag upp ur Christines soffa och körde hem för att ta en dusch. Tjugo i elva hämtade Saga upp mig och vi styrde kosan mot Graneborg. Styrelsemötet var lysande bra, men vad annars kan man förvänta sig av Örlingur islandshästförening? Däremot får jag liiite ont i magen vid tanken på lag-SM, jag vet inte varför, men jag måste ta tag i det där nu. I vilket fall som helst var klockan en bra bit över tre då vi körde hemåt igen så jag tog en promenad med Bonzo innan jag och Saga körde till stallet. Eftersom båda var inspirerade efter Brösarpsgårdens Höstevent tog vi ett dressyrpass i ridhuset (dessutom var det pittans mörkt ute så vi hade inte mycket mer att välja på). Jag slängde ner några travbommar också och Gymir längde sig vääääldigt fint. Lyckades få loss honom ordentligt i vänstersidan också, något som jag länge haft problem med. På det stora hela är jag väldigt nöjd med dagens ridpass! För att underlätta för Tina proppade vi dessutom en stor skottkärra full med hösilage som vi körde ut till islänningarna. Ärligt talat har jag blivit lite mesig och lagt på Gymir hans vintertäcke. Det är faktiskt väldigt kallt om nätterna och nu när han är klippt vill jag inte att han ska frysa.

Här hemma har jag nu suttit och redigerat bilderna från första dagen på eventet. Jag är helt slut i huvudet och har inte ens orkat lägga in bilderna från dag två än. Jag skyller på att batteriet är helt slut i kameran och att jag inte pallar ladda det. Så det så.
SaluhästvisningFiiiireSaluhästvisning - BaddiSmalitävlingSaluhästvisning - bebishingst!Saluhästvisning - mamma och en awesome fölungeSaluhästvisningSaluhästvisningSaluhästvisning - BaddiHöhö!SaluhästvisningSmalitävlingSmalitävling - MagnúsSmalitävling - MagnúsSmalitävlingSmalitävling - BaddiSmalitävling - denna hästen vann för övrigt senSauuuuglaMera SauglaÄrevarv efter Smali

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0