Mormor + Tingvalla?

Igår var mormor hos oss för att fira min kära moder som ju fyllde år i lördags. Mamma hade väl skvallrat om att jag varit på Tingvalla så därför undrade mormor hur det "går till" nu för tiden. Följande konversation uppstod:


Mormor: På min tid fanns det två dansbanor i parken!
Louise: Ja, det finns två dansgolv på Tingvalla också..
Mormor: Jaså.. Är det finare att bli uppbjuden på det ena?
Louise: Nja, det fungerar inte riktigt så.
Mormor: Nähä, okej.. Vilka tider är det?
Louise: Ja, det öppnar 22 och stänger 03, men man är aldrig där när de öppnar.
Mormor: Vad är det för jädra tider? På min tid öppnade minsann parken klockan sju!

Ja, med tanke på att mormor är 84 år gammal har väl tiderna förändrats något. Hon berättade att hon bara fick vara i "Parken" en gång i månaden för hennes mor, men hon var tydligen där varje gång. Klockan 22 sprang hon hem med kappan öppen för att få bort rökdoften (inte hon som rökte, alla andra gjorde) och sa att hon varit på bio. Det trodde jag inte om mormor faktiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0