Lugn i stormen!

Nu har jag varit en sån där dålig bloggare igen. Fy skäms på mig. Jag ska försöka summera det hela kort och snabbt, så ni pallar läsa liksom.
I fredags klippte jag och Saga Gymir igen, väldigt skönt måste jag säga eftersom det vi klippte sist har hunnit bli väldigt långt. Efteråt fick han och Eddie leka av sig i ridhuset. Kvällen bjöd först på fest hos Per, sen höstfest i Tommarp och slutligen tillbaka till Per igen. Mycket trevligt.

Igår segade jag mer eller mindre hela förmiddagen och körde sen till stallet. Red dressyr på banan och det gick faktiskt riktigt bra. På kvällen blev det filmkväll med några av mina härliga vänner hos Andreas.

Idag har jag suttit inne och stirrat ut på stormen som härjat. Eftersom vi har havsutsikt var det ganska spektakulärt. Såg självklart Patrik Kittel vinna küren i Globen också - mäktig ritt! Hans travarbete är sinnessjukt bra! Körde ut till Sandvången senare för att rida Gymir. Han kom springandes när jag ropade, jag svär på att det har med vädret att göra. Han fick sig ett pass i ridhuset, fanns inte mycket att välja på. Var tre andra hästar i ridhuset och han skötte sig trots det ganska bra. Den första timmen sög rätt hårt, men sen lossnade han och då var det helt fantastiskt! För tillfället sitter jag framför vår nya TV med mamma och Bonzo, det är Beck som rullar. Imorgon är det dags för skola igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0