Ibland får jag verkligen bekräftat att mit...

Ibland får jag verkligen bekräftat att mitt liv handlar om minuter, små för andra betydelselösa minuter som för mig är viktiga. Andra människor hade kunnat ignorera dessa minuter, men utan dessa går inte min vardag ihop. Just idag höll lektionen på lite längre än vanligt (vi har schemalagt till 12 men slutar oftast kvart i) något som ställde till med problem för mig. Bussen till centralen går 12.01 och sen har jag bara några få minuter på mig att hinna till Simrishamnsbussen. Idag fick jag således stövla iväg i ett hiskeligt tempo för att hinna med bussen, jag hann inte ens gå på toa innan. Nu tänker ni kanske - varför inte bara ta nästa buss? Jo, för då får jag vänta i över en timme och ni kan ju tänka er själva hur detta påverkar klockslaget då jag är hemma där jag har massor att göra. Så, för att hinna med mitt liv måste jag ofta räkna minuter och sekunder. Tragiskt? Nja, annars hade jag ju inte hunnit med allt roligt jag gör!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0