Havängsritt, träning och spegelfobi!

Är man irriterad för att man åkt buss i 3,5 timmar för man helt enkelt det bästa av situationen. Vad gör man då? Jo, man utnyttjar det fina vädret och det faktum att man är ägare till både häst och transport, drar med sig en kompis och sticker till Ravlund skjutfält för att rida! Sagt och gjort, jag och Saga tog vårt pick och pack och körde till Haväng för en härlig ritt på öppet fält. Både Gymir och Eddie var sådär härligt pigga och taggade, gick på med långa glada steg och njöt av havsluften. Medan Saga skrittade passade jag på att rida lite volter i trav och galopp med min prins - och när han väl släppte var det äkta WOW-känsla! Han har en väldigt stor och luftig trav, när han väl släpper efter är den outstanding - hästen kan ta för sig! Man kan inte annat än bli lycklig i kroppen efter att ha fått rida på de öppna vidderna på skjutfältet. Jag är fortfarande lyrisk!

Trots den härliga långritten krävde ändå min kropp lite träning. Måndag = cirkelfys och dans fuego. Helgens bravader har satt djupa spår i min kropp och allt jag gjorde var jäkligt tungt. Dessutom vände vi helt plötsligt oss om på fuegon, så att vi stod med näsorna mot speglarna. Ve och fasa sa jag - jag som AVSKYR att se mig själv i spegeln. Ni kan ju tro hur fräsch man är efter att först ridit på långritt, sen svettats ihjäl på cirkelfysen och till råga på allt är ett huvud längre än alla andra. Nja, det var inte min bästa dans måste jag säga...

Avslutar med en bild som Saga tog på Haväng på mig och min kära häst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0