Dog jag eller?

Förutom mitt lilla snabbinlägg i skolan idag har jag varit fett dålig på att uppdatera nu! Varför? Faktum är att min kära vapendragare Saga fyllde hela 20 år igår vilket självklart ledde till en hel del firande. På förmiddagen kopplade jag på min nya ögonsten (transporten) och hämtade upp fröken Blixt Åman för att styra kosan mot Sandvången. Väl på Sandvången lastade vi in Gymir och Eddie och körde vidare mot Gyllebosjön. I det fina höstvädret tog vi en härlig runda runt sjön och möttes senare upp av Malin, Sandra och Christine (gåendes). Efter ridturens slut fick hästarna bada lite i sjön och vi åt medhavd fika. Min kära kamera var självklart med och förevigade allt det här, men jag har precis avslutat redigeringsarbetet från Brösarpsgården och tänker ta itu med de bilderna senare.
Väl tillbaka på Sandvången fick jag söööööööla mig när jag packade ur transporten. Jag märkte att Saga blev irriterad, men jag hade andra planer i huvudet. Under en tid hade nämligen jag och Sagas mamma SMS-kontakt där vi planerade en överraskningsfest och jag fick order om att inte ta hem Saga förrän efter klockan 18. Strax efter sex var transporten bortkopplad och vi tågade mot festen (på vilken Saga trodde att bara jag och hennes morfar skulle delta). När vi kommer in i hallen utbrister Saga: "Fan vad här är skor!". Efter ett tag ser hon även att dessa skor tillhör en jäkla massa människor som är där för att fira ingen mindre än henne. Om blickar kunde döda hade jag varit en liten förkolnad hög när Saga får reda på att jag har vetat om det här hela tiden och medvetet segade mig i stallet. Det bjuds på smörgåstårta och godsaker i massor medan vi alla skrattar åt det faktum att Saga inte hade en jädra aning. En mycket lyckad kväll med andra ord!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0