Iskall ridtur och lite sån.... Tentaångest.

Trots att jag är "ledig" idag fick min dag en ganska tidig start. Efter att ha förtärt lite frukost brummade jag iväg till stallet och tog en lång och härlig skrittur tillsammans med Susanne och Hekla. Ridturen hade varit härligare, om det inte varit för den iskalla vinden. Det var däremot väldigt trevligt att ha sällskap av Susanne. Vi pratade allt från konstiga lärare och ålder till derivator. Susanne har tidigare jobbat som lärare i både kemi och matte (tror jag) så det var kul att höra hennes synpunkter. Dock var båda överens om att många är så rädda för matte, folk förväntar sig att det ska vara svårt. Själv tycker jag matte är roligt så jag kan inte förstå dessa människor. Väl hemma sprang jag in i en varm dusch. Så skönt att kunna känna alla kroppens delar igen!
Imorgon är det tid för en dagstenta, och inlämingsdatumet för vår hemtenta närmar sig med stormsteg. Jag har därför nu tagit tag i mitt liv och sitter och kollar över hemtentan, samtidigt som jag tänker positiva tankar inför morgondagens utmaning.

Wish me luck people!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0