I måndags var jag en katt?

Jag har länge undrat varför tidning "STIM" dimper ner i brevlådan med jämna mellanrum. Det skumma är nämligen att den är adresserad till min pappa, som dog för 3,5 år sedan. Förbryllat har jag frågat mamma och hennes svar var: "Men STIM-pengar får man alltid, så tidningen upphör inte." 

STIM-pengar för vad?! Mamma fortsatte berätta att pappa tydligen har skrivit en låt som heter "I Måndags Var Jag En Katt" vilken Eva-Britt Strandberg sjungit och spelat in. Låten har spelats i Danmark och även översatts till finska, där den heter "Mä Leikin Kissaa".
Lite coolt är det va?
Och just det! här har vi låten! Ingen jag kanske skulle dra igång på ett partaj, det är mer en visa...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0