Att dela med sig

Varför kan inte vissa människor dela med sig? Det finns de som håller stenhårt på vad som är mitt och vad som är ditt, som aldrig skulle överskrida gränsen och bjuda en bit av kakan till någon annan. Ibland stämmer deras gränser inte ens överens med verkligheten, de har en tendens att hävda att fler saker är "deras" och på så vis underminera andras lycka. När man var liten var allting mycket lättare, då ropade man bara på mamma också fick hon reda ut problemet. Nu, när man är äldre, tvingas man alltid att lösa det hela på ett moget och sofistikerat sätt när man egentligen helst av allt vill klösa ögonen ur den andra människan och skrika fula ord. "Du är duuuum!", "Jag haaaatar dig!" osv, osv.
Jag förstår egentligen inte varför de är så jävla fästa vid sina gränser. Vad gör det att låna ut något till en medmänniska? Så länge saken i fråga inte går sönder, eller kommer bort är det väl inget att bråka om?
Suck, ibland gillar jag helt enkelt inte människor...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0