Att aldrig bli nöjd

Jag lider av en ganska vanlig åkomma - jag blir aldrig nöjd! Nu handlar det inte om hur välfylld min garderob är eller något annat ytligt. Nej, det handlar om att hur bra jag än presterar, blir jag aldrig nöjd med mig själv!

För tillfället arbetar jag ju som sagt på bank, jag är inne på min fjärde vecka. Oavsett hur mycket beröm jag får för hur duktig jag är kan jag inte riktigt ta det till mig. Hela tiden tycker jag att jag borde komma ihåg mer, att jag borde ställa mindre frågor och helt enkelt ha bättre koll. Men herregud - vad BEGÄR jag egentligen av mig själv? Jag ska hela tiden komma med orimliga krav och sjuka förväntningar på mig själv. Likadant är det i skolan. Får jag VG på en tenta och läraren ändå har kommenterat något går jag och retar mig på det, men varför? Oavsett hur bra hästen går under ett ridpass tänker jag att jag nog kunde ha kämpat mer och bättre.

Jag blir aldrig nöjd med mig själv. Det är så vrickat egentligen för jag vet att jag egentligen är duktig, smart och trevlig men jag kan inte få in det i mitt huvud. Det spelar heller ingen roll hur många fina vänner jag har, jag känner mig ändå ensam och övergiven. Jag måste verkligen sluta vara en sån tönt och ta tag i mitt liv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0