Lång men härlig dag!

Jag hade hoppats att min dag skulle få en tidig start, men min mobil hade ingen lust att samarbete. Igår höll den nämligen på att laddas ur, så jag satte den på laddning och ställde alarmet på klockan sju. När jag väl vaknade var det ljust ute, och klockan visade tio. Det visade sig att mobilen hade dött, sladden hade hoppar ur kontakten så den hade inte fått någon ström alls. Drygt.
I vilket fall som helst så gick jag upp för att äta frukost och körde sen till stallet. Mockade, fixade mat och red sedan Gymir. Bra gick det väl inte, men han är ju under igångsättning, så vad kan man förvänta sig?

När Gymir var motionerad gick jag och hämtade Heba. Jag har inte ridit henne på flera månader, så jag såg fram emot det. Hon är inte heller igångsatt än så jag tog det lugnt med henne också. Skrittade mest, travade lite och töltade lite. Hon behöver fräschas upp, men var glad för att få röra på sig. Red inte så länge, de höll på att avverka skog utanför ridhuset så hon var ganska spänd och nervös. Tog istället in henne i stallet och gav henne lite mat, släppte ut henne och bestämde mig sen för att se till att alla stora hästar hade eftermiddagsmat. Eftersom klockan var närmre två och jag tänkte köra hem, ville jag underlätta för Tina och tog in alla stora kusar. När jag sen skulle köra hem kom Tina ut och blev jätteglad över vetskapen att hästarna redan var inne. Kul att glädja någon!

Väl hemma kom Christine och Malin hem till mig, med fika och allt! Vi har umgåtts hela dagen och kvällen. Jag har lärt Christine att fylla på spolarvätska och fixat hålen där den kommer ut, de var helt igenkorkade. Nu är Malin hemma, men Christine ska sova hos mig så vi ska gå och lägga oss nu.

God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0