Udda studieteknik?

Är ni som jag? Man läser en bok och efter ett tag undrar man, vad tusan var det jag läste? Jag försöker verkligen koncentrera mig men det är inte så lätt alltid, tankarna flyter iväg så småningom. När jag är hemma brukar jag läsa högt för mig själv, då måste jag koncentrera mig ännu mer och kan då hålla fokus på vad jag läser. Problemet med detta är:
1. Det är jobbigt att snacka så mycket.
2. Man kan inte göra det i offentliga miljöer.
3. Du känner dig ganska dum när du gör det.

Därför har jag nu utvecklat en helt egen teknik. Om jag pluggar på bussen kan jag ju inte sitta och läsa högt och måste då komma på något annat att göra. Därför översätter jag allting till svengelska. Det är skitroligt!

Jag ska ta ett exempel från vår bok "Arbetslivet".

Same time shall we hold in memory that the degree of motivation is related to dhe rewards that one work gives.
Samtidigt ska vi hålla i minnet att graden motivation är relaterad till de belöningar som ett arbete ger.

Det låter ju inte riktigt klokt! Det är det som gör det så kul.


När jag tröttnar på detta forsätter jag med isländska. Eftersom jag inte kan någon isländska får det bli fejkisländska.

Beträffandur fördelningir mellanur anställdir och företagarur/medhjälpir ärur deti slåendur hur passur mönstrurt i tabellur ärur.
Beträffande fördelningen mellan anställda och företagare/medhjälpare är det slående hur pass stabilt mönstret i tabellen är.

Detta är också ganska slitigt emellanåt. Men nog håller man koncentrationen upp. När jag lyckats tröttna på det också tar jag till finskan helt enkelt. Mina finskkunskaper är KRAFTIG begränsade så även den blir fejk.

Taleni för Ungari och Italini understigir kaksikymmentäviisi procenti och domi äri int så myck högri för Poleni och Tjeckini.
Talen för Ungern och Italien understiger tjugofem procent och de är inte så mycket högre för Polen och Tjeckien.


Ja, så kul har jag när jag pluggar. Prova det nästa gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0