Ledig dag

Idag har jag varit ledig. Eller ja, ledig och ledig, jag har åtminstone inte haft några föreläsningar (yey, jag slipper åka buss).

I morse tog jag därför en välbehövlig sovmorgon. Går man upp halv sex varje morgon, förtjänar man en sådan. Det var otroligt skönt att bara ligga kvar i sängen och glo på TV samt att käka frukost i lugn och ro.

Strax innan elva åkte jag till stallet eftersom veterinären skulle komma och vaccinera några hästar.

Väl framme spöregnade det. Jag förstår mig inte på vädret just nu, det ändrar var tionde minut eller något. Fördelen med detta var att jag kunde vänta i stallet till det var uppehåll, och därefter springa ut och hämta Gymir. Plockade in Ligamo och Lilleman också eftersom Perssons inte kommit.

Så småningom kom veterinären och vaccinerade Emilie, Gymir, Luckan, Ligamo och Lilleman. Gymir fick både mot stelkramp och hästinfluensa. Det är lika skönt varje gång det är avklarat, man är så rädd för att missa det och behöva göra en ny grundvaccination. Jag kan dessutom inte fatta att jag har haft Gymir tillräckligt länge för att ha fått honom stelkrampsvaccinerad två gånger. På tisdag har jag haft honom i hela tre år.

När hästarna var vaccinerade fick de komma ut i hagen igen och själv körde jag till djuraffären och handlade hundmat och sen hem och duscha.

Just nu sitter jag vid datorn och pluggar lite. Vi har ett grupparbete som ska vara klart på tisdag och har bestämt att mejla information till varandra idag innan klockan 17. Än så länge är det bara jag och en till som gjort det, och klockan är över 18!


Nåja. Nu får jag väl gå ut med hunden i det extremt ofina vädret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0