Kan du hålla käften eller?

Idag när jag åkte hem från Kristianstad blev jag så sjukt jäkla irriterad. Vi hade dubbla föreläsningar idag så jag åkte hem några timmar senare än vanligt. Tydligen var detta en väldigt populär tid att åka då det var fullt med skolungdomar. Jag brukar sitta långt bak och gjorde det också idag. Jag var inte ensam om detta för ännu längre bak satt fem ungdomar, några år yngre än mig. Själv tog jag upp min inte alltför älskade bok "Arbetslivet" och försökte läsa de sidorna som vi helst ska ha läst till imorgon. Problemet var att de där ungdomarna (eller ungarna som jag nu tänker kalla dem) höll ett jäkla liv. Den ena satt och tog fruktansvärt höga (och orena) toner, den andra satt och småslog på en tjej som i sin tur skrek tillbaka: "Åååh, sluta nu, hihi, haha, sluta nu, haha, hihi!" Diverse riktigt urusla och uttjatade ringsignaler spelades om och om igen. Själv satt jag och försökte koncentrera mig på texten, men det var omöjligt eftersom jag störde mig så mycket. Som tur är blev jag av med de flesta av ungarna i Degeberga, och resten hoppade av i Brösarp.


Ibland önskar jag att jag bara hade vågat vråla till ungarna att hålla käften! Jag var säkerligen inte den enda som tyckte att de störde.



Kommentarer
Postat av: Jenny

glo skitt funkar också bra, tills man får frispel ^^ jag hade inte kunnat hålla käften iaf! :o

2010-09-22 @ 16:48:53
URL: http://www.jennyqarlsson.wordpress.com
Postat av: Louise

Sv: Ja, alltså jag satt och gnisslade tänderna av återhållen ilska. Fick stoppa iPoden i öronen och skruva upp volymen!

2010-09-22 @ 19:19:58
URL: http://saedis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0