Jag tog ställning

Japp, jag lyckades bestämma mig tillslut så jag gick och röstade tillsammans med min kära mor idag. Jag fick faktiskt till vallokalen en gång till (plus den andra) med Saga för att rösta, som moraliskt stöd. Jag hade ju redan koll på läget då liksom. Hehe.
Nu är det valvaka och jag tror faktiskt att Alliansen vinner. Socialdemokraterna tappar nog fruktansvärt många röster på att ha Mona Sahlin som partiledare. I VALU tappade de ju hela 5% enheter. Nu är det ju inga fasta siffror, men kan ändå vara lite pekpinne.
Enligt VALU verkar det som om SD kommer in i riksdagen. Vi får se hur det hela slutar.


För övrigt var jag på inflyttningsfest hos Sandra och Stina igår. Var meningen att jag skulle däcka hos de efter att vi gått ut på Bånken i Kristianstad, men jag kände mig trött så jag fick åka med Emil och Filip hem. Kändes skönt att vakna hemma i morse. Åkte faktiskt med familjen på söndagsutflykt till IKEA i Malmö. Mamma handlade som vanligt mest. Själv köpte jag (eller, jag fick faktiskt av mamma) en matta, en spegel och några fotoramar. Lite kötbullar lyckades man också trycka ner.


NEj, nu får jag återgå till valvakan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0