Sweeney Todd

Jag kan inte annat än älska den filmen. Jag blir helt begeistrad när jag hör låtarna, som jag självklart kan utantill. Jag och Saga brukar sitta och mögla, sjungandes på dessa. Alla vet ju att Tim Burton, Johnny Depp och Helena Bonham Carter. Jag har spenderat min torsdagskväll med att kolla på den, för varken första eller sista gången!


Här kommer lite information om detta mästerverk!

Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street är baserad på en musikal med samma namn av Stephen Sondheim och Hugh Wheeler. Filmen kom ut 2007 och är en brittisk-amerikansk långfilm regisserad av Tim Burton.
Filmen fick en Oscar för "bästa scenograf"i men var även nominerad till "bästa kostym" och bästa "manliga huvudroll" (Johnny Depp).



Printat från när de sjunger låten "A Little Priest".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0