Ridning och löpning

Fick faktiskt lite plugg gjort innan idag, även om jag fortfarande behöver plugga mycket mer.

Runt tolv stack jag till stallet och red Gymir en stund i ridhuset. Jobbade med övergångar skritt - trav - skritt och det gick faktiskt bra. Han har lite problem med att gå direkt från skritt till trav, det blir gärna lite tölt/grisepass först men idag gick det bättre. Han blev lite mer på alerten också vilket alltid är trevligt.

Stalldagen blev inte så lång idag. Vill inte vara borta från Bonzo för länge, även om han är MYCKET bättre. Däremot stannade jag i Bäckhalladalen på hemvägen och intervalltränade den långa rundan. Känslan efteråt är såå härlig, även om jag inte är något stort fan av löpning överlag. Anledningen till att jag intervalltränade var just för att jag tycker det är så tråkigt. Jag kör jättekorta intervaller för att jag ska hålla intresset uppe.  På slutet brukar jag dock springa en lång bit i ett sträck, går mycket lättare när man väl kommit in i andra andningen. Samtidigt är det mycket roligare att springa när man känner att man orkar.


För tillfället har jag just stigit upp ur badet och ska nu ta tag i skolböckerna igen. Suck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0