Ridning och lite arbete

Puh. Nur är jag hemma från stallet. Vädret är ju rent ut sagt pissigt. Tina hade massor att göra så hon ville ha hjälp med att strö uteboxarna och mocka + strö de i stallet. Det hade inte varit så farligt om inte hela halmbalen hade varit i en enda röra. Därför fick jag börja med att försöka få ut kärnan, vilket inte var det lättaste. Jag hoppade upp och ner på alla rundbalar och tryckte med benen, slet med grepen och hoppade på den. Min rygg blev inte glad av allt slitande med grepen så nu har jag världens ryggvärk. Lyckades åtminstone få ut kärnan till slut (man är väl hulk eller?) så jag kunde strö alla boxarna. Nu kan islandshästarna gå in i natt om det är dåligt väder!

Efteråt tog jag in min kära häst och red ett dressyrpass i ridhuset. Superskönt att ha det för sig själv.


Nu är jag som sagt hemma igen och ska ta tag i pluggande. Roligare saker finns ju...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0