Plugg och lite fler HKR-citat!

Jag studar lite jag. Försöker svara på instuderingsfrågorna, men eftersom jag inte är så intresserad av etiska principer gentemot deltagare i en undersökning (för tillfället i alla fall) råkade jag hamna här. Shit happens.

I vilket fall som helst så blev det några citat under gårdagens skoldag. Sandra har hittat typ världens roligaste mening i en av våra kursböcker. Såhär stod det: "Diogenes, en särling som levde sitt liv i en tunna, brukar ofta framställas som urtypen för en cyniker."
Lite festligt är det allt.


För övrigt handlade gårdagens föresläsning om deltagande observation. Ulf kläckte då ur sig: "Vi skulle egentligen ha gått ut och observerat idag.... Men det är kallt."

Lite senare pratade han om aktanter och sa då: "Ibland kanske man pratar med sin dator som om den vore en människa... Eller med kaffemaskinen."



Till sist hade jag skrivit "borde"teorier i mina anteckningar. När jag satt och slökollade på dem tänkte jag: " Varför i hela friden har jag skrivit borderterrier?"


Finemang. Nu måste jag återgå till Mays litterära mästerverk (om man får tro Lars).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0