Morgonpigg?

Puh. Jag är ledig idag, men min sovmorgon gick i stöpet. Strax efter fem vaknar jag av att Bonzo (som befinner sig en våning ner) gnäller och gnyr. Yrvaket vinglar jag ner och ser honom sitta i trappan till nedersta våningen med rumpan på ett trappsteg, och frambenen på ett annat. Där sitter han med sin stora tratt och bara gnäller. Jag har fortfarande ingen aning om varför men jag har en svag känsla om att han hade svårt att gå i trappan med tratten på. I vilket fall som helst så lyfte jag upp honom till mellanvåningen och gick sen upp för att lägga mig. När jag har skola brukar jag gå upp vid den här tiden, så min kropp tyckte inte att jag skulle sova. Då kom jag på den briljanta idén att jag kan ju gå upp, käka frukost och sen plugga en stund. Dock bestämde jag mig också för att ta det lite lugnt första och dricka en kaffe latte. För tillfället sitter jag och tittar på Vakna! med the Voice.


För övrigt har jag lite andra grejer jag måste göra idag:
- Plugga (mycket!)
- Stallet
- Träna
- Hämta ut medicin till hunden
- Köpa nya ridbyxor/handskar?


De goda nyheterna måste jag säga är att Bonzo verkar må bättre. Han kan hoppa upp och ner från soffan själv och gnäller inte så mycket. Vi får avvakta och se, men jag känner mig positiv!



Söta, lurviga hunden!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hoppas allt blir bra med hunden, minns när vi fick avliva vår och sånt är aldrig roligt :(

2010-10-20 @ 12:48:02
URL: http://sofiajosefineolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0