HET

Jag är friii. I alla fall för ett litet tag. Angående rubriken så står det för "Helgen Efter Tenta" och det har också att göra med min tidsbegränsade frihet att göra.

Första tentan är avklarad och än så länge känns det bra. Jag tyckte jag hade koll på svaren, men man kan aldrig veta. Därför tänker jag nu leva efter ordspråket "det är bättre att ta ut glädjen i förskott än att inte glädjas alls".


I vilket fall som helst så blev fredagkvällen slapp. Efter några timmars skrivande var jag något mör i handleder och huvud så jag bestämde mig för att helt enkelt bara chilla. Sagt och gjort.

Lördagen mjukstartade med en skogsritt på Myran och avslutades med Bollerups höstfest. Trots att jag kände mig liiite för gammal hade jag jätteroligt. Har saknat mina ettor mer än jag trodde. Drog med mig Saga och Christine och jag tvivlar inte på att de också hade roligt. För övrigt delade jag och Saga på min 105 säng under natten. Jag trodde det skulle vara betydligt värre, men det gick att härda ut, trots att Saga snodde allt täcke...


I "morse" red jag ut tillsammans med Karin. Det blev en lång och härlig tur med jättefint väder. Gymir töltade bättre än någonsin och det känns som om vi äntligen kommit någonvart, trots vilan han fått (och förtjänat).

Stressade hemåt och blev upplockad av Saga för att rida på Graneborg. Hon, jag och Kristian tog en sväng (förvisso ganska lång) på Hörre, Elfur och Birk. Skulle prova några nya vägar, men det gick som det gick med det - vi fick vända hem.


För tillfället sitter jag och njuter av sista dagen i frihet. Imorgon är det tillbaka till skolan och nästa kurs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0