Stora tankar

Jag har tänkt på en sak (som vanligt).

Jag har aldrig hört en människa erkänna att han eller hon har en seg häst. Jag känner många vars hästar är sega/lugna/tröga eller liknande men alla ägare säger att de är pigga.

Varför är det såhär? Kan man inte erkänna att man har en seg häst, anses det som något fel eller?

Det kan ju faktiskt vara minst lika utmanande att rida en seg häst mot att rida en het. Bara det att det inte SER lika svårt ut.

Jag skulle gärna själv komma ut ur garderoben och säga: "Min häst är seg!", men jag kan inte - för det är han inte. Han är galen.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hmm.. min häst är inte seg. Hon är trögtänkt^^ hahah

2010-01-08 @ 23:22:25
Postat av: Sara Axman

Jag känner samma sak. Fast så kan det ju bero på att vi med galna hästar tycker att allt annat än just våra egna hästar är sega. Jag menar det mesta är ganska segt compared to Sómi...

Ha det superbra!



/ Sara

2010-01-20 @ 20:34:36
URL: http://exporteradskaning.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0